Czas jazdy dziennej | |
Ø Maksymalny czas trwania nieprzerwanej jazdy | 4 godziny 30 minut |
Ø Norma | 9 godzin |
Ø Wydłużony | 10 godzin – dwa razy w tygodniu |
Dopuszczalny czas jazdy | |
Ø W tygodniu | Do 56 godzin |
Ø W czasie dwóch kolejnych tygodni | 90 godzin |
Odpoczynek dzienny – jeden kierowca | |
Ø regularny | Ø 11 kolejnych godzin/24 godziny Ø lub co najmniej 3 godziny i co najmniej 9 godzin |
Ø skrócony | Minimum 9 kolejnych godzin 3 razy w tygodniu |
Odpoczynek dzienny – załoga dwuosobowa | 9 kolejnych godzin w okresie 30 godzin |
Przerwy | Ø co najmniej 45 minut Ø lub co najmniej 15 minut i co najmniej 30 minut |
Odpoczynek tygodniowy | |
Rozpoczyna się nie później niż po 6 okresach 24 godzinnych | |
Ø regularny | Ø Co najmniej 45 kolejnych godzin |
Ø skrócony | Ø nie mniej niż 24 kolejne godziny, |
W ciągu 2 kolejnych tygodni dwa odpoczynki regularne lub jeden regularny i jeden skrócony. Rekompensata: równoważny okres odpoczynku odebrany jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia – dołączony do odpoczynku min. 9 godzin |
Dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą kierowca może wykorzystywać w pojeździe, jeżeli dokona takiego wyboru i posiada odpowiednie miejsce do spania dla każdego członka załogi i pojazd znajduje się na postoju.
ODPOCZYNEK TYGODNIOWY REGULARNY W PEŁNYM WYMIARZE 45 GODZIN NIE MOŻE BYĆ WYKORZYSTANY W POJEŹDZIE.
Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin, można jednak przedłużyć ten okres do 10 godzin lecz nie częściej niż dwa razy w tygodniu. Stosując wydłużone okresy prowadzenia pojazdu należy pamiętać iż „tydzień”, według rozporządzenia 561/2006, oznacza okres od godziny 00,00 w poniedziałek do godziny 24,00 w niedzielę.
Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin, oraz maksymalnego tygodniowego czasu pracy 60 godzin. Łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może być dłuższy niż 90 godzin.
Dzienny okres odpoczynku lub regularny dzienny okres odpoczynku jest to czas w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i oznacza nie przerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Taki okres odpoczynku można podzielić na dwie części, z których pierwsza musi trwać co najmniej 3 godziny, a druga co najmniej 9 godzin.
Regularny dzienny okres odpoczynku można przerwać nie więcej niż dwa razy czynnościami trwającymi nie dłużej niż 1 godzinę łącznie w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu pociągiem lub promem.
Skrócony dzienny okres odpoczynku oznacza nie przerwany odpoczynek trwający co najmniej 9 godzin, ale krócej niż 11 godzin. Kierowca może wykorzystać najwyżej trzy takie okresy pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku.
Regularny tygodniowy okres odpoczynku - odpoczynek trwający co najmniej 45 godzin.
Skrócony tygodniowy okres odpoczynku – odpoczynek trwający krócej niż 45 godzin, ale nie mniej niż 24 kolejne godziny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz