poniedziałek, 6 czerwca 2011

CZAS JAZDY I ODPOCZYNKU


Czas jazdy dziennej
Ø  Maksymalny czas trwania nieprzerwanej jazdy
4 godziny 30 minut
Ø  Norma
9 godzin
Ø  Wydłużony
10 godzin – dwa razy w tygodniu
Dopuszczalny czas jazdy
Ø  W  tygodniu
Do 56 godzin
Ø  W czasie dwóch kolejnych tygodni
90 godzin
Odpoczynek dzienny – jeden kierowca
Ø  regularny
Ø  11 kolejnych godzin/24 godziny
Ø  lub co najmniej 3 godziny i co najmniej 9 godzin
Ø  skrócony
Minimum 9 kolejnych godzin 3 razy w tygodniu
Odpoczynek dzienny – załoga dwuosobowa
9 kolejnych godzin w okresie 30 godzin
Przerwy
Ø  co najmniej 45 minut
Ø  lub co najmniej 15 minut i co najmniej 30 minut
Odpoczynek tygodniowy
Rozpoczyna się nie później niż po 6 okresach 24 godzinnych
Ø  regularny
Ø  Co najmniej 45 kolejnych godzin
Ø  skrócony
Ø  nie mniej niż 24 kolejne godziny,
W ciągu 2 kolejnych tygodni dwa odpoczynki regularne lub jeden regularny i jeden skrócony.
Rekompensata: równoważny okres odpoczynku odebrany jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia – dołączony do odpoczynku min. 9 godzin

Dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą kierowca może wykorzystywać w pojeździe, jeżeli dokona takiego wyboru i posiada odpowiednie miejsce do spania dla każdego członka załogi i pojazd znajduje się na postoju.

ODPOCZYNEK TYGODNIOWY REGULARNY W PEŁNYM WYMIARZE 45 GODZIN NIE MOŻE BYĆ WYKORZYSTANY W POJEŹDZIE.

          Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin, można jednak przedłużyć ten okres do 10 godzin lecz nie częściej niż dwa razy w tygodniu. Stosując wydłużone okresy prowadzenia pojazdu należy pamiętać iż „tydzień”, według rozporządzenia 561/2006, oznacza okres od godziny 00,00 w poniedziałek do godziny 24,00 w niedzielę.
          Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin, oraz maksymalnego tygodniowego czasu pracy 60 godzin. Łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może być dłuższy niż  90 godzin.
          Dzienny okres odpoczynku lub  regularny dzienny okres odpoczynku jest to czas w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i oznacza nie przerwany odpoczynek trwający co najmniej 11 godzin. Taki okres odpoczynku można podzielić na dwie części, z których pierwsza musi trwać co najmniej 3 godziny, a druga co najmniej 9 godzin.
Regularny dzienny okres odpoczynku można przerwać nie więcej niż dwa razy czynnościami trwającymi nie dłużej niż 1 godzinę łącznie w przypadku gdy kierowca towarzyszy pojazdowi transportowanemu pociągiem lub promem.
          Skrócony dzienny okres odpoczynku oznacza nie przerwany odpoczynek trwający co najmniej  9 godzin, ale krócej niż 11 godzin. Kierowca może wykorzystać najwyżej trzy takie okresy pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku.
          Regularny tygodniowy okres odpoczynku -  odpoczynek trwający co najmniej 45 godzin.
          Skrócony tygodniowy okres odpoczynku – odpoczynek trwający krócej niż 45 godzin, ale nie mniej niż 24 kolejne godziny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz